مشاهده جزییات خبر

تشخیص فوم سرد


چگونه فوم گرم را از سرد تشخیص دهیم؟

معمولا فوم‌ها قابل مشاهده و لمس هستند. شما می توانید با انگشت بخشی را فشار دهید و پس از چند لحظه آن را بردارید، در صورتی که  جای انگشت شما روی فوم‌ باقی نماند، آن فوم‌، سرد است.  اما اگر جای انگشتتان بصورت فرورفتگی باقی بماند یا آن را سوراخ کند، آن فوم‌، فوم‌ گرم است.

 اسفنج چیست؟

همان ابرهای کرم رنگ است که می‌شناسیم. طول عمر اسفنج از ضخامت آن مشخص می‌شود. هرچه ضخامت آن بیشتر باشد، اسفنج عمر بیشتری دارد. درحال حاضر بهترین نوع اسفنج برای تولید مبل، اسفنج های ۳۰ کیلویی هستند.

اکثر ما اسفنج را با نام ابر می‌شناسیم. این عنصر، با ضخامت‌های متفاوت برای بسیاری از قسمت‌های مبل، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در دسته و پشتی مبل، از اسفنج نازک استفاده می‌شود. در کف مبل نیز، از اسفنج‌هایی معروف به اسفنج ۳۰ کیلویی یا یورتان استفاده می‌شود. ۳۰ کیلویی در واقع چگالی اسفنج است. هر مقدار که چگالی اسفنج بالاتر باشد، طول عمر آن نیز، بیشتر است. در حال حاضر، یورتان، اسفنجی معتبر است که در کف مبل استفاده می‌شود.

 

مواد تشکیل دهنده ابر و اسفنج چیست؟

به طور کلی، ابر یا همان اسفنج، از سه مادۀ اصلی تشکیل شده است:

۱- پلی‌یول (POLYOL)
2- ایزوسیانات (TDI)
3- آب

عنصر آب، عامل انبساط و افزایش حجم ابر (اسفنج) می‌شود. در طول پروسۀ تولید، مواد اولیه، دچار تغییر می‌شوند. پس از این فرآیند، ترکیب بدست آمده، به دمایی بین ۲۰ تا ۲۵ درجۀ سلسیوس (مناسب‌ترین دما برای اسفنج) منتقل شده و عناصر آلوده مانند CFC و کلرید متلین، از آن استخراج می‌شوند.

 

تفاوت فوم و اسفنج چیست؟

بسیاری از افراد، هنگام خرید مبلمان، با اصطلاحاتی مانند فوم‌ گرم، سرد و اسفنج مواجه می‌شوند که معنای آن‌ها را نمی‌دانند. اما اگر کمی در این رابطه اطلاعات کسب کنید، می‌توانید تفاوت فوم‌ها و اسفنج را به خوبی متوجه شده و بهترین انتخاب را انجام دهید.
فوم‌ با ترکیب مواد شیمیایی خاص در کوره ساخته می‌شود و دارای انواع مختلفی است. این تنوع باعث می‌شود تا فوم‌هایی با کیفیت‌های متفاوت در بازار موجود باشند. اما اسفنج، ابری معمولی است که در ضخامت‌های مختلف، تولید می‌شود.

 

  • دسته بندی: کلی
جدید ترین اخبار
Image

پلیول (Polyol) چیست؟

1399/9/21

پلی ال چیست؟ پلی ال، که اغلب با نام پلیول دیده می شود. یک ترکیب پلیمری با دو گروه هیدروکسی ...

بیشتر بخوانید

Image

تولوئن دی ایزوسیانات

1399/9/21

تولوئن دی ایزوسیانات یا تی دی ای، یک ترکیب آلی (آروماتیک) از خانواده ایزوسیانات ها است، که ...

بیشتر بخوانید

Image

ابر ریباند چیست؟

1399/9/21

ابر ریباند یک محصول پلی یورتان قالبی است که از تکه های ابر خرد شده ( آسیاب شده) که توسط با ...

بیشتر بخوانید

Image

فوم گرم

1399/9/21

فوم پلی اتیلن و فوم پلی استالین اغلب در زمینه های عایق های حراراتی، ضربه گیر، عایق صوتی و ...

بیشتر بخوانید